realtlacitka.png (1143 bytes) Real3D Amiga Environment Real3D Amiga Tutorials Real3D Amiga Projects Real3D Amiga Macros Real3D Amiga Other Back to Real3D Amiga home page

Real3D INT COLLISION

Metoda INT COLLISION (interactive collision) je hodně efektní a dá se použít na spoustu věcí. V kombinaci s metodou DIRECTED FORCE (gravitace) je vytvoření padajících balónků ze schodů dětskou hračkou. Toto je jen ukázka toho jak metoda funguje a co je k tomu potřeba. Možná se budeš divit že to není zase tak složité jak to vypadá.
toolwincollision.png (6100 bytes) V okně Tool zmáčkni tlačítka Vis. Prop. Mth. Objeví se další tlačítka, která jsou totožná s funkcemi v menu. Teď si přepni okno View na pohled Top PAmiga 3.
topviewcollision.png (3987 bytes) Vytvoř si několik menších koulí, jednu desku a jednu větší kouli, která narazí do ostatních. btsphere.png (237 bytes) Klikni jednou kde bude střed koule, táhni myší do požadované velikosti, klikni podruhé. Stejně udělej další koule. btcube.png (203 bytes) Desku vytvoř kliknutím kde bude levý horní roh, táhni do pravého dolního rohu. Objekty umísti tak aby ta větší koule mohla narazit do menších koulí.

sideviewcollision.png (3938 bytes) Přepni okno View na pohled Side PAmiga 2. Přesuň desku (klávesa m) dolů, přibližně na střed koulí.

topviewvelocitycollision.png (4432 bytes) Vyber největší kouli a přiděl ji rychlost (velocity).btvelocity.png (232 bytes) Klikni do středu koule a táhni směrem k ostatním objektům. Čím delší je čára tím vyšší bude rychlost. Je to opravdu v metrech za sekundu.

physic500wincollision.png (4140 bytes) V menu Modify - Properties - Physical Attr. Ctrl m zvyš její hmotnost na 500 (kg). Zaškrtni Mass, Surface Friction a Rebound Energy.

physic1mwincollision.png (4156 bytes) Vyber desku a nastav hmotnost na 1 milion. Ostatní objekty mají defaultně 100 kg.

attributeswincollision.png (6857 bytes) btattributes.png (229 bytes) Nastav další atributy pro desku (klávesa i). Zaškrtni políčko Protected, to zajistí že se poloha zdi při nárazu nezmění.

renamewincollision.png (3155 bytes) btname.png (216 bytes)Přejmenuj největší kouli na koule500kg (klávesa n).

Teď přidej metody btintcoll.png (259 bytes) INT COLLISION a btprocess.png (264 bytes) PROCESSOR.

selectwincollision.png (2993 bytes) Mělo by to vypadat takto. Processor zpracovává všechny fyzikální vlastnosti cílových objektů (mass,velocity,spin atd.) a provede aby se pohybovaly podle Newtonových zákonů.

animationwincollision.png (6027 bytes) V okně Animation zadej 10 Seconds a Resolution 250 (frames). Klávesou u updatuj animsystem. Konečně zmáčkni tlačítko btanimplayf.png (309 bytes) v okně Animation. Koule by měla rozrazit ty menší a deska se nepohne. Po dojetí animace nepřevíjej zpět, ale použij Undo PAmiga u.

Pokud nejsi spokojen, můžeš měnit velocity a atributy ostatních objektů atd.
iconprj.png (312 bytes) <---- Zde si stáhni projekt.
icondelta.png (238 bytes) <---- getVideo Youtube.
ghh don'tpanic